”Gör som du vill.”

av Honeymunchkin

Jag ringde just till förlossningen igen för att värkarna börjar bli mer … (värk) … regelbundna nu och har hållit på hela dagen. Nu är jag rädd för att vi måste åka in till förlossningen, men jag har inte sovit så värst bra och är rädd för att jag kommer vara för slut för att orka föda barn.

Barnmorskan jag pratade med frågade om saker jag redan hade berättat för henne, så jag fick dra historien två gånger, dessutom genom en värk. Tack för den.

Hon sa att vi kunde komma in så kunde jag få smärtstillande, men när jag frågade om jag fick åka hem igen efter det sa hon nej. Så jag måste alltså tillbringa natten på sjukhuset om jag vill kunna sova. Aldrig. Jag hatar sjukhus. När jag frågade om vi i så fall skulle ta med oss förlossningsväskan svarade hon stressat ”Asså, det gör du som du vill.” Aha, okej.

Nu sitter jag i sängen med kuddar överallt och ska kolla på en film med Royden, får se hur det går. Han har packat ner allting vi behöver så att det bara är att åka när/om det behövs inatt.

Ska man verkligen behöva ha såhär ont såhär länge? Jag orkar snart inte mer. Kejsarsnitt – får man be om det?

