Sen vecka 38

av Honeymunchkin

20120109-224504.jpg

Kom precis på att jag inte har skrivit något om vecka 38 än. Vi har haft så mycket annat för oss med bröllopet att jag helt enkelt glömde.

Förvärkarna kommer ofta nu, framför allt på kvällarna. Det är svårt att somna när man inte kan ligga bekvämt och magen drar ihop sig till en stenhård fyrkant vad man är gör och allt blod försvinner från huvudet till livmodern. Button rör på sig mycket fortfarande och det kan göra att värkarna gör ännu ondare ibland.

Royden är världens bästa och går upp på kvällarna för att fixa t ex varm choklad eller smörgåsar för att jag vill ha det, fast än jag enkelt skulle kunna göra det själv. Han är verkligen världens bästa partner och kommer bli världens bästa pappa.

Jag önskar dock att jag kunde säga att jag nu helt och hållet har vant mig vid tanken på att bli förälder. Att allt är klart och att jag nu bara väntar och längtar. Självklart längtar jag tills Button kommer, men inte bara för att få bli mamma. Mest är jag självisk och vill att graviditeten ska vara över så att jag kan röra mig normalt och känna mig lite snygg ibland. Hemsk människa är vad jag är.

Royden verkar ha greppat allt och är jättetaggad inför hela grejen. Jag är mest rädd och orolig. Bästa starten, liksom! Men, som man alltid säger, det löser sig.

Vi fick se honom på ultraljud igen för bara några dagar sedan, finaste profilen jag någonsin har sett! Han låg och svalde och var jättesöt.

Han får gärna komma snart, men det är hela 10 dagar kvar… Pust.

