Vecka 36, förvärkar och bråk

av Honeymunchkin

20111226-211212.jpg

Magen på julafton. Toppen är från MQ och kostade 299:- och passar rätt så fint trots att den inte är från någon speciell mamma-avdelning eller så.

20111226-212852.jpg

Den 22 december gick jag på semester, och jag har valt att ta ut alla mina kvarvarande semesterdagar så jag är ledig fram till och med fredagen den 13 januari. Sedan går jag på mammaledighet den 16 januari, dvs måndagen efter. Passar rätt bra tycker jag.

Det är otroligt skönt att vara ledig. Även om jag inte hade ett ansträngande arbete är det verkligen skönt att få sova ut på morgonen om Button har hållit mig vaken, och att slippa åka långt varje dag.

Däremot är det lite nervöst att bara vara hemma och vänta. Jag tänker ofta på mina två väninnor Ulrika och Eveline, med BF 14 december respektive 4 januari. Jag har inte hört något från någon av dem än, men jag hoppas på goda nyheter snart.

Button är väldigt aktiv nu, konstigt nog. Jag trodde att det skulle vara alldeles för trångt nu, men han ormar på, mer än vanligt. ”He’s getting comfortable,” säger Royden när jag påpekar livligheten. Han uppmuntrar till och med Button att sparka runt, pratar med honom genom magen och trycker och håller på. Jäkligt gulligt i och för sig, men en aning obekvämt efter ett tag.

Braxton Hicks-värkarna håller på för fullt de med. Jag får säkert 10-15 st om dagen nu, vilket är mycket jämfört med tidigare då jag kunde få kanske en eller två om dagen och då bara om jag hade ansträngt mig under dagen.

Det har varit en mentalt tuff vecka, mest för att jag har bråkat massor med mamma angående bröllopet. På något vis har hon fått för sig att vi valde att gifta oss i Visby så att hon måste spendera pengar, och inte för att vi vill gifta oss i Visby. Och tusen andra saker. Blä, jag orkar verkligen inte. Om hon tycker att det är för jobbigt och inte alls värt att åka till Gotland en helg för att jag ska gifta mig så gör det inget för mig om hon stannar hemma. Sådeså. Jag är vuxen nu och bestämmer själv om allt som rör mig, min familj och vår framtid. Punkt.

