Ultraljud och ännu en milstolpe

av Honeymunchkin

Dagen efter barnmorskebesöket fick vi tid på Huddinge Sjukhus för ett ultraljud. De skulle kolla hur Button låg i magen och hur stor han var och lite annat.

Till allas förvåning låg han snällt med huvudet nedåt, och förmodligen sög på tummen också. Barnmorskan mätte alla möjliga saker, huvud och lårben och mage (där vi kunde se hur fort han ”andades”, hur hjärtat slog och hur den lilla magsäcken jobbade). Hennes slutsats var att allt såg bra ut, det fanns gott om fostervatten och han är ”ju inte en jätteliten bebis, i alla fall”. Han är alltså liten, men inte för liten, vilket känns otroligt skönt.

Idag är det exakt en månad kvar till BF (en kalendermånad, dvs. 19 december till 19 januari). Det känns overkligt, helt galet. Vi har fortfarande mycket att göra hemma, inte minst med vårt bröllop, och jag är glad över att jag fick ta ut semester innan jag går på mammaledighet så jag får lite tid till allt som måste planeras. Hur ska jag klara detta när jag inte har sett (känt?) min vanliga strukturerade hjärna på flera månader?!

