Vecka 34 och gravidfotografering

av Honeymunchkin

Herregud, nu har jag glömt att uppdatera igen! Vi är så dåliga på att ta bilder på magen, framförallt när andra bilder ska tas!

Igår var vi på Karbin Klätterhall och tog gravidfotografier. Eller, Emma tog bilderna, vi bara flummade runt. Jag hoppas att det blev några fina bilder också.

Veckorna bara flyger förbi. Jag har bara 1,5 veckor kvar på jobbet, sedan ska jag vara mass ledig, vila och vänta ihjäl mig.

Det är inte kul nu. Det har inte varit speciellt kul överhuvudtaget, men nu är det verkligen inte kul. Det är så jäkla tungt och jag är bara tjock och i vägen (jo, det är jag så säg för tusan inte emot!!!), har absolut ingen ork till någonting och känner mig allmänt handikappad. Jag orkar inte vara trevlig, vill inte umgås med någon och orkar definitivt inte ha långt kontorsmöte ikväll.

Hela förlossningsgrejen börjar dock kännas bättre. Jag drömmer inte mardrömmar längre, och kan fokusera på allt som kommer efteråt istället. Det känns bra.

Och Royden är underbar som vanligt. Han tog en omväg till jobbet idag för att jag ville att han skulle gå med mig. Han tar både disken, matlagningen och tvätten många gånger, för att han vet hur utmattad jag är. Finaste människan i världen – och alldeles min.

