Vecka 32

av Honeymunchkin

Redan vecka 32. Det går så fort nu att jag glömmer bort att ta bilder och skriva inlägg och allt möjligt.

Igår köpte jag och Royden lite mer bebissaker, och beställde barnvagnen. Lite sent kanske, men enligt Babylands personal tar BRIO-vagnarna ca 4 veckor att få levererade. Vi valde en BRIO Happy kombivagn, alltså en sittvagn som man lägger en hårdlift i, i färgen Sandbeige.

Vi valde den beiga mest för att, enligt Royden, då passar vagnen till mestadelen av mina kläder. Det har han ju naturligtvis rätt i, men det vågar man väl inte erkänna!

Vi ville köpa ett s k babyskydd (en bärstol som också fungerar som bilbarnstol), men vi tänkte att vi väntar med det inköpet tills efter jul då vi måste köpa julklappar och sånt också. Kanske kan vi önska oss en i julklapp av en blivande mor- eller farförälder?

Det är nog mest Royden som kommer använda den, för den är ganska tung även utan bebis i, men det är verkligen en smidig produkt. Jag kommer nog mest använda vagnen eller en bärsjal. Det känns lite mysigare.

Imorgon måste jag komma ihåg att ringa till Försäkringskassan och fråga dem hur det går med min ansökan om föräldraersättning. Jag har inte hört något alls och jag skickade in papprena i början på oktober. Töntigt lång tid tycker jag – SÅ mycket kan de väl ändå inte ha att göra?

