Vecka/week 30

av Honeymunchkin

Okej, nu börjar nedräkningen. Vecka 30 idag, helt galet. När jag för tio veckor sedan föreställde mig hur det skulle bli tio veckor framåt trodde jag att jag för det första skulle ha större mage (men sedan träffade jag Eveline… 😉 ), men jag antar att jag har en ganska liten grabb där inne. Det gör i och för sig inte jättemycket, då jag inbillar mig att det kommer underlätta förlossningen om han är liten.

Alright, the count-down starts now. Week 30 today, insane. When I 10 weeks ago tried to picture what 10 weeks ahead would be like I first of all thought that I’d have a bigger tummy (and then I met Eveline…), but I guess that I have a pretty small young man in there. That’s totally fine by me, though, as I keep picturing the labour being easier if he’s small.

Den här veckan har Royden varit i Kina, och han kommer äntligen hem imorgon eftermiddag! Jag vet inte riktigt varför, men jag har börjat spela upp mardrömsscenarion för mig själv – som att planet störtar på väg hem och sånt läskigt. Jag har drömt väldigt mycket också, lite läskigt även där, men mest om saker jag faktiskt oroar mig för (som att inte ha tillräckligt med pengar att ha barn, till exempel). Hur som helst, jag tror att det är nyttigt att vara orolig ibland. Det får en tillbaka på jorden, och det får en att prioritera om ganska ordentligt.

This week Royden has been in China, and he’s finally coming back home tomorrow afternoon! I don’t really know why, but I’ve been imagining nightmare scenarios to myself – like the plane crashing on his way back and scary stuff like that. I’ve been dreaming a lot too, a bit scary stuff in there too, but mostly things I’m really worried about (like not having enough money to support a child, for example). Anywho, I think being worried can be good sometimes. It slams you back onto Earth, and makes you change your priorities quite thoroughly.

”Now, if you two don’t mind, I’m going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed. Or worse, expelled.”
”She needs to sort out her priorities.”

Jag har börjat arbeta hemifrån två dagar i veckan nu och herregud så skönt det är! Bara en sådan sak att kunna ha på sig riktigt bekväma kläder som inte sitter åt och kunna gå barfota en hel dag gör verkligen underverk! Jag sitter vid jobbdatorn från 8-17 nu och äter lunch framför skärmen, så det blir faktiskt 9 timmars arbete istället för att vara hemifrån totalt 10 timmar om dagen och arbeta kanske 7-8. Saker blir gjorda snabbt och smidigt, och så är det inte hela världen att jag faktiskt dessutom hinner ta 5 minuter här och där för att bli klar med tvätten också. Riktigt nöjd är jag! Jobba fram till beräknat förslossningsdatum, pff – inga problem! Men, jag ska se hur många semesterdagar jag har kvar och om jag kan använda dem för att gå tidigare, kanske efter jul och nyår. Det hade varit skönt.

I’ve begun working from home two days a week now, and it’s wonderful! Just being able to wear comfortable clothes and go barefoot for a day really do me wonders! I’m sitting by my work laptop from 8 am to 5 pm now and I even have lunch in front of it, so that’s actually 9 hours of work instead of me being away from home for 10 hours a day and work about 7-8. Things get done swiftly and smoothly, and I can actually take five minutes here and there to sort out the laundry. Mightily satisfied! Work until delivery date, pff – no problems! But, I will check out how many vacation days I have left and see if I can maybe use them and stop working after Christmas and New Year’s. That’d be lovely.

Eftersom Royden kommer hem imorgon får väl jag försöka ta en egen bild idag – får se hur det går…

Since Royden is coming home tomorrow I’ll try and take a photo of myself today – we’ll see how that goes…

