Vecka/week 29

av Honeymunchkin

Och så är det torsdag igen. Man nyser två gånger så är det ny vecka.

And so it’s Thursday again. You sneeze twice and it’s a new week.

I tisdags var jag på läkarbesök på MVC, det var snabbt över och vi konstaterade att jag ska jobba hemifrån två dagar i veckan i två veckor och sedan ska jag träffa läkaren igen och berätta hur det känns. Om det känns OK så kommer jag fortsätta att jobba så tills jag går på mammaledighet, annars kommer läkaren att ge mig ett sjukintyg så jag kan sjukskriva mig på halvtid i alla fall. Jag vet inte riktigt vad jag helst vill – det är så olika från dag till dag hur jag mår, så att jobba hemifrån kanske balanserar ut det lite mer. Vi får se helst enkelt.

Last Tuesday I saw a doctor at the midwifery clinic, it went swift and we decided that I’ll be working from home two days a week for two weeks and then see the doctor again and tell her how it feels. If everything feels OK I’ll go on working like that until I go on maternal leave, if not she’ll give me a written permit and I’ll go on sick leave at 50% at least. I don’t know what I’d rather do – I feel so different from day to day, so maybe working from home will balance it out a little. We’ll have to see.

I morse följde Royden med till barnmorskan, där vi tog blodprov, lyssnade på Buttons hjärta, mätte magen och pratade lite amning och olika smärtstillande. Snart är vi ju i vecka 30, vilket känns helt galet nära, och då börjar det bli lite pirrigt.

This morning Royden came with me to the midwife where I did a blood test, listened to Button’s heart, measured the tummy and talked about breast feeding and pain relief. We’ll soon be in week 30, which feels crazy close to labour, and it’s starting to make me a little nervous.

Bild på magen kommer väl till helgen som vanligt, om jag nu kommer ihåg det ens tills dess. Vi har ett barnrum att måla klart innan Royden åker till Kina på söndag, för jag vill att barnrummet är så färdigt som möjligt tills jag har min babyshower. Det är ju inge vidare snyggt att visa upp ett brunmålat rum med massa verktyg och lite barnmöbler när tjejerna kommer förbi och ska gulla ihjäl sig…

I guess a picture of the tummy will be up this weekend as usual, if I remember to take one even then. We have a baby room to paint before Royden goes to China on Sunday, because I want the baby room to be as finished as we can get it before the babyshower. It’s not very nice to show a room with brown walls, loads of tools on the floor and some furniture when the girls are stopping by and will surely cuddle themselves to death…

