Första leken med pappa

av Honeymunchkin

Igår kväll gick vi och la oss rätt tidigt, jämfört med resten av veckan. När vi hade sett färdigt det första avsnittet av Justice League Unlimited, 53 minuter långt, tyckte Button att nu var det dags att sparkas igen. Jag la mig på sidan så han hamnade med huvudet nedåt i madrassen och fötterna uppåt. Royden la först sin hand platt på sidan av min mage och kände på sparkarna. Kul tyckte båda grabbarna, men inte jag som agerar stötdämpare.

Royden försökte få Button att sparka till svars, och jag tror nog att det fungerade! Royden petade lite och Button sparkade tillbaka, och de lekte så i säkert 10 minuter. ”Do you think he can kick by his own will, or is it just a reflex?” frågade Royden, och helt ärligt vet jag faktiskt inte. Nog kan det vara en reflex allt, men samtidigt så verkade det så bestämt från Buttons sida att jag har svårt att tänka mig att det enbart är reflexer det handlar om.

Leken fungerade bra även som utmattning av Button. Han lugnade ner sig ordentligt när Royden slutade peta, och jag sov nästan en hel natt ostört. Skönt! Det lär bli fler lektillfällen innan mamma ska sova, och det kommer nog hålla i sig långt efter förlossningen – hoppas bara att Royden fortsätter vara den som leker.

