Vuxenpoäng

av Honeymunchkin

Faktiskt så har jag en bekant, som ursprungligen är från USA, som trodde att vi hade ett vuxenpoängsystem i Sverige. Inte riktigt, men nästan!

Idag har jag pratat med både Vattenfall och GodEl och startat elavtal med dem. Vattenfall råkade vara nätleverantören i Huddinge kommun, och GodEl valde vi för deras välgörenhetsinriktning. Det är första gången jag ens har behövt tänka på elavtal, så nu blir det till att planera lite angående apparater och grenuttag osv för att spara på elen. Inte bara för vår ekonomis skull, utan även för miljön. +100 vp

Dessutom har jag letat reda på en butik i Kungens Kurva som lägger heltäckningsmattor. Jag ringde runt och fick till slut tag på en tjej som jobbade i butiken (som också hette Emelie – det är alltid lika roligt när man ska presentera sig), som hjälpte mig med lite priser och så. Min kollega nämnde att man får ROT-avdrag på det, så det blir inte alls så dyrt att lägga in en matta i Buttons rum! +100 vp

Imorse fick jag mina sista lönespecar från ekonomiavdelningen på mitt förra jobb – äntligen! Nu kommer det inte vara några problem, hoppas jag, att få en okej föräldrapenning. PHEW! Nu är det bara att vänta på att folkbokföringen och adressändringen går igenom, det beställde jag igår så det blir nog klart till nästa vecka. -25 vp +50 vp

Jag skrev dessutom ut alla blanketter vi behöver inför bröllopet – lite tidigt, jag vet, men det är ändå bra att få allt trist och tråkigt och vuxet gjort. +50 vp

Just det, jag har jobbat lite också! Det är skönt att ha världens bästa kolleger ibland också, som kan hjälpa till. +25 vp

=300 vp

Nog ska jag hinna med att klippa mig efter jobbet, det har jag väl förtjänat? Jag blir galen på mitt hår, som inte alls blir tjockare än vanligt under graviditeten. Helt tvärtemot så tappar jag mer hår än någonsin – läskigt! Det blir nog en lite page-liknande frisyr med lugg. Jag saknar att ha lugg. Vi får se hur det blir! -50 vp

