Snälla damer på Tvärbanan

av Honeymunchkin

Imorse var det som vanligt massor med folk på Tvärbanan in till Gullmarsplan. Vi bor bara två stationer bort, så det brukar vara okej att stå upp den korta biten. Just imorse fick jag springa till tåget för att hinna, för jag hade lite bråttom till jobbet. Jag hann på, men folk måste ha trott att jag hade sprungit långt (och inte bara typ 10 meter), då min kondition verkligen har fått lida under graviditeten.

En kvinna, 50+, frågade på en gång om jag ville sitta ner. Syns det redan genom min höstkappa? Snällt av henne var det i alla fall, men jag tackade nej och sa att jag bara skulle till Gullmarsplan och att det är lättare att inte behöva ställa sig upp igen. Då skrattade hon lite och log. Bra start på morgonen, tycker jag.

Det börjar faktiskt bli jobbigt att röra sig elegant nu. Jag kan inte riktigt knyta skorna utan att hålla andan och få allt blod i huvudet. Pinsamt när magen fortfarande är ganska liten. Det får nog bli ett par nya höstkängor snart – utan knyt.

Allt är nu klart inför flytten till nya lägenheten. Det känns verkligen jätteskönt. Snart kan vi alltså åka till IKEA och börja beställa möbler! Jag hoppas också att alla vänner som sagt att de ska hjälpa till i lägenheten verkligen kommer göra det, då jag inte kommer kunna måla eller bära så jättemycket. Royden kan ju inte göra allt själv, heller. Tur att jag har många syskon som liksom inte har något val 🙂

