På tal om kläder

av Honeymunchkin

Tänkte visa för de som där intresserade vad jag valde att ha på mig idag. Mitt dilemma på morgonen idag var att jag behövde hitta på någon som 1) passar med magen 2) passar på kontoret 3) passar för att hämta barn och leka efter jobbet (assistentjobbet jag haft sedan lärarutbildningen). Inte helt lätt, alltså.

20110901-010801.jpg

Tröjan köpte jag på H&M i Malmö förra sommaren då jag behövde en varmare tröja under Malmöfestivalen. Den räcker ner till mitten på låren och passar alltså alldeles utmärkt som klänning. För att göra den lite snyggare knöt jag en sidenband precis ovanför magen och satte på mig svarta strumpbyxor till det. Tadaa!

Passar väl inte helt till mina löparskor, men vad gör man inte när man får ont av andra skor… Åh, vad jag saknar att kunna ha snygga skor.

