Gravida i storlek 34 vill också ha plats för magen!

av Honeymunchkin

Det är helt galet vad folk tar betalt för mammakläder! Jag har kikat runt lite på strumpbyxor och byxor, och antingen finns de inte i min storlek eller så kostar de på tok för mycket. Dessa snygga byxor från BOOB kostar hela 495:-, lite väl mycket för ett par byxor i leggingsmaterial oavsett hur specialdesignade de är.

H&M’s Mama-kläder börjar i storlek 36, men de är ungefär lika stora som en vanlig 40. Helt okej priser är det dock, och vissa av topparna kan jag säkert ha om det är en löst sittande modell, men kom igen! Polarn o. Pyret är ännu värre, där de bara har kläder för tjockismammor. Riktigt orättvist, och de borde ta in mindre storlekar av sina plagg, speciellt för de priserna!

Tror folk verkligen att bara för att jag fortfarande är en 34:a i vecka 20, att jag då kan ha vanliga kläder under resten av graviditeten? Det börjar bli kallt ute nu, och jag är frusen av mig i vanliga fall – ännu värre är det nu – och jag vill kunna klä mig varmt, någorlunda snyggt och i kläder som passar! Jag kan ju omöjligt vara ensam om detta problem?

Kanske får jag börja sy egna mammakläder… Skulle i och för sig vara jätteskoj, men då måste jag vänta tills vi har flyttat klart så jag kan ha symaskinen framme. Typiskt!

