Ultraljud!

av Honeymunchkin

Ultraljudet var det häftigaste jag någonsin varit med om! Det var mer detaljrikt än vad jag hade väntat mig, och barnmorskan scannade överallt och lite till. Hon förklarade vad det var vi såg, men det hade egentligen inte behövts.

Buttons pappa, Royden, var först med att se vilket kön det var – en pojke! Barnmorskan sa att man aldrig ska lita på ultraljudet till 100% vad gäller kön, men enligt henne kunde vi inte få en klarare bild än det vi såg. Och visst fanns där en liten penis. Royden blev helt överlycklig över att han såg det utan barnmorskans hjälp, och vi har ju, som sagt, alltid trott att det var en pojke. Tänk om de töntiga små testerna faktiskt fungerar?

Efter ultraljudet fick vi lyssna på Buttons hjärta, men eftersom min livmoder tydligen ligger framåt, och inte uppåt/innåt som de vanligtvis gör, så fick barnmorskan sätta mikrofonen på sidan av magen. Det gick ju självklart lika bra ändå. Enligt henne kommer jag inte kunna känna sparkar lika tydligt eller lika tidigt som man vanligtvis gör, på grund av livmoderns placering, men helt ärligt så känner jag så mycket andra rörelser att det inte gör så mycket alls.

På tio veckor har lilla Button vuxit så mycket! Hans ena fot är lika stor som hela han var i vecka 9! Hur häftigt som helst!

9 veckor:

20110824-105234.jpg

19 veckor:
20110824-105252.jpg

Vi har nu också ”gått live” med nyheten (dvs. skrivit om det på Facebook. Är det inte hemskt att Facebook tar så stor plats i folks liv? Nåväl, det är ett enkelt sätt för oss att nå alla vi känner på ett smidigt sätt, och de närmaste har ju vetat om Button länge nu). Till de som redan visste har vi ringt och SMS:at och berättat att Button blir en Alexander och vi har blivit bemötta av glädjerop och lyckönskningar till höger och vänster. Hoppas att han känner av hur önskad och välkommen har verkligen är, min lilla knapp.

Nu är det bara lite mer än halva tiden kvar, så nu får vi bara se till att förbereda oss så gott vi kan med kurser, barnrum och babyshowers – och längta! Åh, så jag längtar!

