Vecka 18

av Honeymunchkin

En vecka till då. Det går så snabbt! I början tyckte jag att det gick så himla långsamt, men det kan ju ha att göra med att vi hade semester då och nu är jag tillbaka på jobbet igen. Visserligen nytt jobb, men ändå.

Goda nyheter! Vi ska skriva på kontrakt för vår nya lägenhet ikväll! Vi hamnade ute i Skärholmen till slut, och väl där fick jag många fördomar motbevisade. Inflytt den 1a november – alltså när jag är i vecka 29! Hoppas jag kommer orka göra mer än säga åt folk vad de ska göra. Vi har kikat runt lite försiktigt på möbler och så, för att se hur mycket pengar som kommer att gå åt. Dessutom har vi tur med vänner och familj som är starka, långa och klätterapor! Se fram emot pizza och öl efter en helgdag hos oss med att riva lister eller måla!

Under helgen har Button börjat trycka huvudet mot magväggen, så att man kan känna en hård bula lite då och då. Klappar man lite så försvinner den. Kanske blir ett sätt att lugna Button sedan att klappas på huvudet? Väldigt roligt har det varit i alla fall!

Dessutom berättade en kollega igår på månadsmötet att han och hans flickvän också väntar barn! Vi ligger någon vecka före dem, så förstår ni vad skönt att äntligen ha någon att prata med?! Vi har umgåtts utanför jobbet flera gånger och jag gillar’t! Nu kommer det bli ännu roligare, tror jag. Jag som kände mig ensammast i världen 🙂

Här kommer magen! Var vänlig ursäkta de mycket genomskinliga mysbyxorna…

20110816-054424.jpg

