Vecka 15

av Honeymunchkin

Jag har haft växtvärk till och från de närmaste dagarna, men det har inte varit något i jämförelse med den magknip jag får av nästan all typ av mat. Metabolismen har förändrats, blivit ännu snabbare än den var innan jag blev gravid, vilket ställer till med massa problem för min stackars mage.

Matsmältningsprocessen är så snabb nu att jag blir hungrig kort efter jag har ätit ordentligt, och kroppen tar inte upp all den näring som jag och Button behöver. Istället blir jag som sagt hungrig konstant, en hungerkänsla som snabbt och enkelt går över till illamående om jag inte får något att äta i tid. Utöver det blir jag extremt gasig i magen, vilket jag har förstått är vanligt hos gravida, men det sätter sig som hårda luftbubblor i tarmarna som inte försvinner och gör riktigt jävla ont ibland.

Jag antar att tarmarna har börjat flytta lite på sig, eftersom jag nu tydligt kan känna livmodern som en hård vattenballong mellan naveln och venusberget. Det kan väl också vara en bidragande faktor till att magen sväller och inte kan bete sig som folk.

20110728-031449.jpg

