Trött, illamående och ensam

av Honeymunchkin

Jag har idag insett vad riktig trötthet är. Att stanna uppe sent och spela datorspel eller titta på en serie filmer har jag gjort många gånger, och varit trött dagen efter, men det här – det är nog första slängen av föräldra-insomnia.

Jag och några vänner var och såg nya Harr Potter-filmen igår kväll. Det var kul att träffa dem igen då jag inte har sett många av dem på år! Jag berättade den glada nyheten och fick lite blandade reaktioner till en början som till slut blev till lyckliga sådana. Härligt!

Jag hade lovat en av tjejerna sovplats hos mig, och sa även till två andra att det var okej för dem att spendera natten – för jag trodde att jag skulle kunna få tillräckligt med sömn ändå, precis som alltid innan. Men det blev inte riktigt så. Bor man i en etta är det svårt att stänga sovrumsdörren, och tjejerna satt uppe hela natten och tittade på en tv-serie på tvn. Mycket fniss, mycket ljud, mycket av allt och jag kunde verkligen inte sova.

Jag var arg, men fick ju skylla mig själv som sagt att det var okej. Men, till slut fick jag panikångest och grät jättemycket. Jag tror att de kanske fick lite dåligt samvete. Efter jag hade gråtit ut var jag så slut och avslappnad att jag efter kanske 30 minuter av vrida och vända kunde somna och fick sova i strax under 2 timmar.

06:30 ringde mitt alarm för jag skulle upp och jobba. 07:30 gick jag hemifrån för att kunna vara på plats 09:00. Jobbar till 18:30 ikväll. Jag har varit piggare.

